Produktservice

Produktservice för den svenska marknaden

Meindl Sverige har en väl utvecklad produktservice för alla användare. Vi kan erbjuda uppfräschning av dina Meindl-favoriter, byte av hela sulkassetten, reklamationshantering, kontroll av vattentäthet i vår GORE-TEX®-centrifug och allmän hjälp vid frågor och funderingar.

Vår serviceansvarige var med och grundade Moxter och därmed Meindl Sverige och han har stor erfarenhet av alla Meindls modeller. Välkommen att kontakta vår Serviceavdelning på service@moxter.se eller 063-55 66 66 om du har några frågor eller funderingar om dina Meindl-kängor eller -skor.

Garantier

Samtliga produkter lyder under konsumentköplagen.

Här kan du läsa mer om garantier och reklamationer samt få tips från oss >> Garantier och reklamationer

 
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
 

Dags för sulbyte?

Har du råkat ut för det olyckliga att dina favoritkängor efter många års användning tappar yttersulan? Är ovanlädret fortfarande fint/intakt? 

Vi har lösningen för dig; byt hela sulkassetten! >> Läs mer om sulbyte.

 
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
 

Beställ kängvård

Ser dina Meindl-kängor ut att behöva vårdas men du tycker det är svårt och tidskrävande? – Vi gör det åt dig!

Allt detta ingår i priset: rengöring, vaxning, impregnering, nya innersulor och nya snören. Läs mer och >> Beställ kängvård.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Så här går du tillväga om du vill reklamera

Reklamation konsument

1. Vänd dig i första hand till butiken där du köpte dina produkter. De gör en första bedömning av ev. reklamation. OBS! Kvitto eller inköpsbevis är ett krav för att kunna reklamera en vara och ska alltid uppvisas.

2. Om du ska lämna in kängor/skor för bedömning, se till att de är väl rengjorda och torra, annars har vi rätt att returnera eller fakturera kostnaden för rengöring. Fraktkostnaden får du själv stå för.

3. Ta ur specialgjorda innersulor. Vi kan inte garantera att du får tillbaka ev. inskickade specialsulor.

4. Har du handlat av Meindl.se? Kontakta först oss på service@moxter.se för en första bedömning eller ring vår kundtjänst på 063-391 64 03OBS! Kvitto eller inköpsbevis är ett krav för att kunna reklamera en vara och ska alltid uppvisas.

5. Skall produkten skickas till oss på Meindl.se? Använd lev.adressen:
Moxter AB
Chaufförvägen 19A
831 48 ÖSTERSUND

Lämna tydlig avsändarhänvisning inklusive mobilnummer och mailadress. Använd vår retursedel så får du med alla dina uppgifter.
>> Ladda ned vår retursedel.

REKADE försändelser, boxförsändelser och personligen adresserade paket undanbedes då det innebär merarbete.

Vid eventuell tveksamhet eller om du har några frågor, kontakta oss innan produkterna skickas.

Reklamation butik (återförsäljare)

1. Vid minsta tveksamhet, kontakta oss på service@moxter.se eller 063-55 66 66 för hjälp med bedömning av om det är en reklamation och ev. åtgärder.

2. Vid en reklamation av kängor/skor; se till att dessa är väl rengjorda och torra.

3. Ta ur specialgjorda innersulor.

4. Skall produkten skickas till oss på Moxter? Använd lev. adressen:
Moxter AB
Chaufförvägen 19A
831 48 ÖSTERSUND
 
Lämna tydlig avsändarhänvisning inklusive mobilnummer och eventuell mailadress. 

REKADE försändelser, boxförsändelser och personligen adresserade paket undanbedes då det innebär merarbete.

Vid eventuell tveksamhet eller frågor, kontakta oss innan produkterna skickas.